BMW Klub Kielce
Witamy miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Kielc i okolic

Mechanika, elektryka - ZAMKNIĘTA PRZEPUSTNICA

artens - Wto 16 Lut, 2010
Temat postu: ZAMKNIĘTA PRZEPUSTNICA
Witam.mam nastepujacy problem.chodzi mi o przepustnice w koncowym tlumiku przy e 36 328i.dzisiaj po dluzszej przejazdzce stwierdzilem ze jest ona caly czas zamknieta i dopiero jak wylaczylem silnik to sie otworzyla.....nie wiem co jest grane,czy konieczne jest posiadanie tej przepustnicy czy mozna ja wymantowac?z gory dziekuje za info
Kamil - Wto 16 Lut, 2010

Jeden z byłych klubowiczy ma też 328 i w ogóle ma nie podpiętą i mu wszystko chodzi bez problemów tak więc raczej nie musi ona być ale niech się wypowiedzą bardziej doinformowani 8)
artens - Wto 16 Lut, 2010

Dzieki za podpowiedz.u mnie na pierwszy rzuut oka wszystko wyglada na podlaczone,bo skoro sie zamyka i otwiera wiec musi to dzialac tylko dlaczego sie otwiera kiedy wylączam silnik......,dzisiaj probowalem jha manulanie otworzyc i od razu pojawil sie piekniejszy dzwiek z tlumika.
Kamil - Sro 17 Lut, 2010

Nie dziękuj kliknij POMÓGŁ. :)

Na mój rzut oka to jest wszystko OK ale jak jest odpalony to na pewno nie jest zamknięta w 100% musi być jakaś szczelina żeby odprowadzać spaliny w innym przypadku samochód by zgasł. :-P :P

eLJot - Sro 17 Lut, 2010

Kamil, to nie tak jak piszesz :) Po cholerę by była taka przepustnica?

Przepustnica w tłumiku jest po to żeby przy łagodnej jeździe było cicho. Mocniejsze wciśnięcie gazu zwiększa podciśnienie (lub jeśli ktoś woli, zmniejsza ciśnienie) w kolektorze dolotowym. Podciśnienie steruje elektrozaworem, który znowu dzięki podciśnieniu, porusza przepustnicą w tłumiku. Przy zamkniętym spaliny wydostają się jedną końcówką przy otwartym przez obie. Zamknięte = ciszej, otwarte = głośniej.
Dodatkowo maleje opór stawiany przez tłumik i silnik łatwiej odprowadza spaliny.

Jeśli masz ciągle zamknięty zawór to bardzo możliwe że uszkodzona jest rurka łącząca kolektor z taką puszką pod maską "akumulatorem podciśnienia", lub jej dłuższy odcinek. Ten między puszką a elektrozaworem. Druga możliwa przyczyna to brak napięcia na elektrozaworze lub jego uszkodzenie.

SET - Sro 17 Lut, 2010

Wkręć do odcinki i zobaczysz czy się otwiera z tego co pamiętam następuje to dosyć późno około 4000 tyś/min
Kamil - Sro 17 Lut, 2010

Dzięki za poprawienie (szkoda) ale nie wiem wszystkiego i tak jak napisałem w drugim poście
Kamil napisał/a:
ale niech się wypowiedzą bardziej doinformowani
człowiek jest istotą omylną

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group