BMW KLUB KIELCE & NASZA KLASA I FACEBOOK
BMW Klub Kielce Strona Główna BMW Klub Kielce
Witamy miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Kielc i okolic

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[E46] Czyszczenie EGR'a w M47
Autor Wiadomość
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3651
Skąd: Sin City
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010   [E46] Czyszczenie EGR'a w M47

Wiem gdzie jest i jak go odkręcić, potrzebuję całej reszty informacji :) Jak czyścić, czym czyścić? Jak to wykonać, żeby później nie zaświecił mi się błąd? I czy w ogóle dam sobie z tym sam radę? :) Dzięki za podpowiedzi.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Marek Wto 26 Paź, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3752
Skąd: ...
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010   

StreetFire7 napisał/a:
Wiem gdzie jest i jak go odkręcić, potrzebuję całej reszty informacji Jak czyścić, czym czyścić? Jak to wykonać, żeby później nie zaświecił mi się błąd? I czy w ogóle dam sobie z tym sam radę? Dzięki za podpowiedzi.

Robiłem ten zabieg u siebie jakiś miesiąc temu.
Jeśli wiesz jak odkręcić itd więc zacznijmy od tego jak masz go już wyjętego na stole. Najpierw wzrokowo oceń jak bardzo jest zabrudzony u mnie było tej smolistej mazi około 2 mm więc nie dużo w porównaniu do niektórych EGR jakie widziałem w sieci.
Potrzebna Ci będzie szmata (duża ilość) środek czyszczący, ja miałem coś czym się czyści silnik z oleju i brudu, myślę, że odpowiednikiem będzie jakiś środek do czyszczenia felg, możesz też użyć rozcieńczalnika, tak czy siak jakiegoś środka który Ci rozpuści ten syf. Nanoś środek czyszczący na zawór jakimś pendzelkiem albo szczoteczką ułatwi Ci to czyszczenie. Postaraj się wszystko dokładnie wyczyścić. Ewentualnie ciężko dostępne zakamarki czyść delikatnie czyms ostrym jak skrobak czy śrubowkręt, ale ostrożnie żeby nie porysować zaworu. Jak to już zrobicz to zobacz czy działa Ci zawór wpustowy spaliny, bedzie on ciężko pracował tzn. tłoczek ale da rade go wcisnąć np trzonkiem od młotka, postaraj się też wyczyścić tłoczysko tak żeby nie było na nim nagaru.
Apropos zaworu przerabiałem też temat z jego zatkaniem tak jak często piszą ludzie na forach i z pomocą kolegi Meni zrobiłem zaślepkę i po przejechaniu około 10km nie odczułem żadnej różnicy ani na + ani na - ( chodziaż pod minus mogę podciągnąć fakt że z okolic zastosowania zaślepki zaczął wydostawać się dymek, więc dałem sobie spokój i wróciłem do fabryki. Zawór jest tak skonstruowany, że dopuszcza spaliny do obiegu wtórnego tylko wtedy jak np jedziesz stałą prędkościa lub na postoju, kiedy natomiast przyspieszasz on zamyka dopływ spalin i dopuszcza do silnika tylko czyste powietrze.
U mnie zawór działał i działa więc nie pozbywałem się go.
Jeśli będziesz mieć jakieś pytania to wal śmiało, pomogę.
 
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3651
Skąd: Sin City
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010   

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Jeszcze mam tylko pytanko. Nie muszę nic kombinować z elektryką, np odkręcać klemy na czas wyjęcia zaworu? Komputer mi później nic nie wyrzuci na czerwono?
_________________
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3752
Skąd: ...
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010   

StreetFire7 napisał/a:
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Jeszcze mam tylko pytanko. Nie muszę nic kombinować z elektryką, np odkręcać klemy na czas wyjęcia zaworu? Komputer mi później nic nie wyrzuci na czerwono?


Nic takiego u mnie się nie stało. Do zaworu nie ma podłączonej elektryki, więc klemy nie odczepiasz. :)
 
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3651
Skąd: Sin City
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010   

Bomba, dzięki za wszystko, może jeszcze dzisiaj się za to zabiorę :D
_________________
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3752
Skąd: ...
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010   

Apropos EGRa jak już robisz takie zabiegi to wartało by wymienić odme, ten filterek jest bardzo ważny w dieslu...
 
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3651
Skąd: Sin City
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010   

Marek napisał/a:
wartało by wymienić odme, ten filterek jest bardzo ważny w dieslu...


Ogarnę to przy wymianie oleju i innych filtrów. Czytałem, że separataor odmy od M47N pasuje do M47, jest plastikowy, nie papierowy.
_________________
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3752
Skąd: ...
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010   

StreetFire7 napisał/a:
jest plastikowy, nie papierowy.

Ja się nie spotkałem z papierowym :P Oryginalny jest taki z nawiniętego sznurka jak włóczka, te zamienniki to już gąbka.
 
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3651
Skąd: Sin City
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010   

No w każdym bądź razie chodzi mi o ten - czy to z włóczki czy papierowy :)
_________________
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3651
Skąd: Sin City
Wysłany: Wto 21 Wrz, 2010   

No i zawór wyczyszczony, jeszcze nie testowałem jak jeździ i czy jest jakaś różnica, ale podzielę się wieściami jak tylko się bryknę :D

Narazie wrzucam fotki :)


To EGR zaraz po wyciągnięciu. Było tego trochę.


A to już czysciutki EGR :)

Mnóstwo zabawy miałem ja, mój pies, któremu bardzo smakował ten syf z zaworu w zalewie z nitro :D a najmniej moja mama, która właśnie czyści moje ciuchy :)
_________________
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3651
Skąd: Sin City
Wysłany: Wto 21 Wrz, 2010   

Różnica jest znacząca, silnik dostał jak by drugie płuco. Jest żwawszy, elastyczniejszy, silniejszy, dużo szybciej wchodzi na obroty. Wystepowalo u mnie charakterystyczne zmulenie turbiny między 2500, a 2800 obrotów. Już go nie ma i wskazówka równo pnie się w górę. Jeszcze raz wielkie dzięki dla Marka za instrukcję :)
_________________
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3752
Skąd: ...
Wysłany: Sro 22 Wrz, 2010   

StreetFire7 napisał/a:
No i zawór wyczyszczony


Widzę po fotach, że tragedii nie było ;) aha i tłoczek od zaworu działa to już dobrze. :)
StreetFire7 napisał/a:
Jeszcze raz wielkie dzięki dla Marka za instrukcję

Jak moge to pomogę ;)
 
 
 
fuckatak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   

Biorac pod uwage to co zobaczylem na fotkach Streefajera oraz moje ostatnie problematyczne sytuacje z autem, tez wezme sie za czyszczenie tego EGR'a wreszcie.

Swoja droga StreetFire trzebabylo strzelic zaslepke, a odczyszczony EGR zamontowac w miejscu lusterka przed przednim fotelem pasazera ;-pp kobiety moglyby sie czasem w nim przegladac ;-)

Marek napisał/a:
Apropos EGRa jak już robisz takie zabiegi to wartało by wymienić odme, ten filterek jest bardzo ważny w dieslu...


a podpowiesz gdzie sie znajduje ten filterek? gdzie kupic i jak zamontowac?
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3651
Skąd: Sin City
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   

fuckatak napisał/a:
a podpowiesz gdzie sie znajduje ten filterek? gdzie kupic i jak zamontowac?


http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22699

Jak masz filtr wełniany, to wymieniasz, a jak masz plastikowy (separatro odmy) to czyścisz. W tym linku jest pokazane chyba na E90, ale kapniesz się o co chodzi.
Ew. jak masz wełniany, to możesz zamówić całą odmę z plastikowym separatorem i założyć, żeby na przyszłość tylko ją czyścić. Ja miałem wełniany i przymierzałem sam separator od M57N i nie pasował niestety.
_________________
 
 
fuckatak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   

no to zonk, bo jakis czas temu wymianialem filtr powietrza...
jakbym wiedzial cos wtedy o tej odmie to bym do niej zajrzal bo to jest gdzies blisko i podobnie trzeba na poczatku rozkrecac te sama obudowe i plastiki z tego co widze :-///

no nic teraz najwyzej powtorze rozkrecanko raz jeszcze ;-)
a tak przy okazji to gdzie sie znajduje EGR? moze gdzies blisko tez?? zebym po raz 3 tego nie rozkrecal pozniej w poszukiwaniu zaworu :-D
 
 
fuckatak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   

zapytalem i sam sobie odpowiedzialem, znalazlem prosty opis oraz kilka fotek ktore pokazuja nam gdzie znalesc i jak odkrecic EGR.
wkleje moze linka to jeszcze sie komus poza mna moze przyda

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=58715
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3651
Skąd: Sin City
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   

Jak masz czas, to zdejmij i wyczyść cały kolektor ssący.
_________________
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3651
Skąd: Sin City
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   

fuckatak napisał/a:
chcialbym ale nie wiem czy sobie poradze, czy w trakcie nie okaze sie ze brakuje jakis narzedzi lub ewentualnie nie braknie czasu przed zachodem slonca (no i ewentualnie czy czegos nie speirnicze, nie ulome itp) ;-pp


Ja odstawiłem na warsztat :P

Cytat:
...a jeszcze znalazlem jakiegos kogos posta na innym forum o tym ze wymienial na nowe uszczelki pod EGRem chyba miedzy EGRem a kolektorem wlasnie, co o tym myslicie?? czy nalezaloby wymienic i czy jest opcja by dostac te uszczelki od tak luzem bez kupowania nowego zaworu??


Nie widzę takiej potrzeby.
_________________
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3651
Skąd: Sin City
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011   

fuckatak napisał/a:
...czemu? jest z tym jakis wiekszy problem? Pytam bo EGRa to sam przeczyszcze, a kolektor jest obok, chetnie bym i to odpucowal, ale nie chce czegos pokielbasic bo mechanik ze mnie zaden i tego akurat nigdy nie robilem. Nadmienie ze w zadnym aucie. ;-//


Się niechciało mi :P
_________________
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3651
Skąd: Sin City
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011   

fuckatak napisał/a:
tak przy okazji...
wczoraj naprawilem sobie przelacznik podnoszenia szyby bo mi padlo w srodku zimy ;-P
myslalem ze bedzie trzeba wydac 50pln na uzywke na allegro ale porozkrecalem na czesci pierwsze i skleilem maly plasticzek(moze zywotnosc nie bedzie jak przed peknieciem ale za to juz chodzi). Nie zebym sie chwalil ale teraz sie zastanawiam czy nie opisac calej historii w odpowiednim dziale ;-P "zrob to sam" gdyz poniewaz okazalo sie ze jest to przebanalnie proste, a koszt inwestycji to zaledwie 2,90pln i lacznie 15 minut roboty (+miedzyczas oczekiwania na stezenie kleju)


Opisz, każda nauka jest dobra.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 1,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12