BMW KLUB KIELCE & NASZA KLASA I FACEBOOK
BMW Klub Kielce Strona Główna BMW Klub Kielce
Witamy miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Kielc i okolic

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak dotrzeć tarcze i klocki hamulcowe aby dzialaly w 100%
Autor Wiadomość
Szwedu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sie, 2007   Jak dotrzeć tarcze i klocki hamulcowe aby dzialaly w 100%

Gdyż przymierzałem się od dłuższego czasu do zakupu tarcz i klocków poszukiwałem tez informacji o sposobie ich dotarcia/przygotowania do użytku. Tarcze i klocki maja na dniach sie zjawic u mnie w domu wiec zacząłem kopać, poniżej taka krotka rozpiska i link z pełnym artykułem (niestety po eng wiec tu zamieszczę skruconą wersje PL).

Docieranie pozwala hamulcom osiągnąć ich 100% skuteczność. Nowe hamulce odpowiednio nie dotarte objawiają sie później ; piszczeniem , wibracjami na pedale , wysoka twardość pedała hamulca i oczywiście gorszą skutecznością hamowanie.

Przystąpić do takiego ''zabiegu'' należy wczesnym porankiem gdy ruch uliczny jest jak najmniejszy.

1. Z około 100 kilometrów na godzinę delikatniej przyhamowuj , powtórz to kilkakrotnie, ale pamiętaj masz je tylko delikatnie wcisnąć nie hamować tylko użyć ich aby złapały temperaturę operacyjna aby nie doprowadzić ich w następnym podpunkcie do szoku termicznego.

2. Przeprowadź serię 8 hamowań ze 100km/h do około 20km/h , zrób to mocno ale delikatnie aby nie doprowadzić do zblokowania hamulców lub aktywowania systemu ABS. Po każdym prawie zatrzymaniu się natychmiast przyśpiesz do 100km/h. Jesli doprowadzicie w tym punkcie do pełnego zatrzymania się powłoka klocka przypali się na stale do tarczy co spowoduje wibracje , szybsze zużycie tarcz i klocków lub nawet ich zniszczenie.

3. Przy 7 , 8 z kolei prawie zatrzymaniu hamulce mogą zrobić sie gumowe , to minie ale nie całkowicie dopóki nie ostudzimy tarcz. Mocny zapach spalenizny jak i dym jest rzeczą normalna w tym przypadku.

4. Teraz po skończonej fazie docierania wstępnego (podpunkt 2) należy ostudzić hamulce robiąc sobie przejażdżkę unikając korków i hamując jak najbardziej delikatnie przez około 10 minut.

5. Po tych cyklach hamowań powinien być lekki nalot niebieski na tarczy jak i ''film'' koloru szarego od startych klocków. To jest to czego szukamy. W tym wypadku jest to starty klocek na tarczy co zmniejsza prawdopodobieństwo piszczących klocków , zwiększa silę hamowania jak i wydłuża żywotność klocków i tarcz.

6.Jest możliwość że pierwsza seria nie wystarczyła na pełne ich dotarcie i w razie potrzeby ponawiamy drugi raz cala procedurę oczywiście po wystudzeniu hamulców. Przy zestawach (całych kompletach) sportowych należy zwiększyć ilość powtórzeń
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3759
Skąd: ...
Wysłany: Wto 21 Sie, 2007   

Pierwszy raz takie coś widze, docierać tarcze i klocki?? Zakładasz hamujesz normalnie i już, to nie silnik po remoncie żeby docierać. No chyba, że ktoś lepiej się zna to niech się wypowie. Ja tego osobiście nie robiłem po wymianie i bylo ok( nie w BMW ale w astrze).
 
 
 
rorafalki 




Model: E46 330d
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 72
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 22 Sie, 2007   

Marek napisał/a:
Pierwszy raz takie coś widze, docierać tarcze i klocki?? Zakładasz hamujesz normalnie i już, to nie silnik po remoncie żeby docierać. No chyba, że ktoś lepiej się zna to niech się wypowie. Ja tego osobiście nie robiłem po wymianie i bylo ok( nie w BMW ale w astrze).


nie ma takiej opcji, żeby po zmianie tarcz i klockow wszystko było w 100% zgrane, na początku nawet nie może tak być, jedno musi sie dopasować do drugiego (mimo iż oba produkty są nowe)
 
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3759
Skąd: ...
Wysłany: Sro 22 Sie, 2007   

rorafalki napisał/a:
nie ma takiej opcji, żeby po zmianie tarcz i klockow wszystko było w 100% zgrane, na początku nawet nie może tak być, jedno musi sie dopasować do drugiego (mimo iż oba produkty są nowe)


No ok, ale czy trzeba w taki sposób docierać jak kolega wyżej pisze ?? Czy może są jakieś inne sposoby??
 
 
 
rorafalki 




Model: E46 330d
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 72
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 23 Sie, 2007   

ja to robię niby inaczej, a może troszkę podobnie: na początku trzeba hamować delikatnie i miarowo, przytrzymywac pedła hamulca troszkę dłużej (co nie znaczy żeby go rozgrzać) i stopniowo tarcze dotrą się z kolckami. Należy na początku unikać gwałtownego i mocnego hamowania.
No i oczywiście szerokim łukiem omijać wodę stojącą na ulicach (nie tylko na nowych tarczach), która krzywi rozgrzane tarcze hamulcowe (nie mówie o deszczu, tylko o zalegającej).
 
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3759
Skąd: ...
Wysłany: Czw 23 Sie, 2007   

rorafalki napisał/a:
która krzywi rozgrzane tarcze hamulcowe

Szok termiczny.
rorafalki, Dzięki za info.
W moim aucie tarcze i klocki Niemiec wymienił przed sprzedażą, ale czy docierał?? Tego już nie wiem. Wczoraj przeszły ektremalny trening i powiem szczerze, że wszystko jest ok ( 50 km dynamicznej jazdy z ostrymi przyhamowaniami). Mam w planach teraz wymienić płyn hamulcowy, gdyż nie mam żadnego info kiedy to było robione ostatni raz.
 
 
 
rorafalki 




Model: E46 330d
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 72
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 23 Sie, 2007   

Marek, zmieniaj płyn, bo jak wiadomo ma właściwości hydroskopijne czyli pochłania wodę, co powoduje, że nie ma już takiej wytrzymałości cieplnej jak powinien. Nie bez powodu zaleca się jego wymianę co max. 2lata
 
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3759
Skąd: ...
Wysłany: Czw 23 Sie, 2007   

rorafalki napisał/a:
hydroskopijne

*higroskopijne

rorafalki napisał/a:
Nie bez powodu zaleca się jego wymianę co max. 2lata
...

...lub 60tyś kilometrów.
rorafalki, A jaki płyn mi polecasz?( pytam o producenta) {oczywiście DOT 4}
 
 
 
rorafalki 




Model: E46 330d
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 72
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 24 Sie, 2007   

Marek napisał/a:
rorafalki napisał/a:
hydroskopijne

*higroskopijne

sorki, literówka :oops:

ja używam castrola i jeszcze nigdy nie słyszałem złego słowa na jego temat, ale na dobrą sprawę każdy DOT4 ma podobne parametry

PS nie kupuj płynu sportowego, bo za kilka miesięcy będzie sie nadawał do wymiany (jeszcze bardziej "ciągnie" wodę), a wydasz duuuużo więcej niż za normalny płyn
 
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3759
Skąd: ...
Wysłany: Pią 24 Sie, 2007   

rorafalki napisał/a:
PS nie kupuj płynu sportowego, bo za kilka miesięcy będzie sie nadawał do wymiany (jeszcze bardziej "ciągnie" wodę), a wydasz duuuużo więcej niż za normalny płyn


ok :)
Szczerze mówiąc to raczej marne szanse z tym silnikiem na aspiracje sportowe ;)
O Castrolu nie słyszałem, ale jak już zabiorę się za tą wymiane to wezmę go pod uwage.
 
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3759
Skąd: ...
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2007   

Ostatnio zmieniałem klocki i wedle zaleceń dotarłem je :) Przyznam szczerze nie wiem co było wcześniej założone ale słabo hamowało i szybko się starło, teraz założyłem klocki Ferodo i zauważyłem różnice w hamowaniu, a jak będzie z żywotnością?? Zobaczymy :)
 
 
 
rorafalki 




Model: E46 330d
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 72
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2007   

najważniejsze, że jest lepiej niż było :cool:
 
 
 
madmike
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Lis, 2007   

Tak naprawdę to nie ma żadnej sprawdzonej recepty na idealne "dotarcie" klocków i tarcz, każdy mechanik znający się choć trochę na swoim zawodzie radzi aby przez jakieś 100 - 200 km. po prostu unikać gwałtownego hamowania i przegrzewania hamulców. Po takim dystansie klocki powinny się już "ułożyć" z tarczami. Ja tak zawsze robię i jak do tej pory nie miałem żadnych problemów typu bicie tarcz, czy piszczenie klocków. Moim skromnym zdaniem to dobra i sprawdzona metoda...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 12