BMW KLUB KIELCE & NASZA KLASA I FACEBOOK
BMW Klub Kielce Strona Główna BMW Klub Kielce
Witamy miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Kielc i okolic

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[E46] Problem z turbiną.
Autor Wiadomość
szczepii
[Usunięty]

  Wysłany: Wto 20 Lip, 2010   [E46] Problem z turbiną.

Takie pytanko jak jest upał to moja turbina chyba sie grzeje i np jade 160 i dalej juz nie chce isc wie ktos o co chodzi i co trzeba zrobic??? z gory dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez Marek Wto 26 Paź, 2010, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3735
Skąd: ...

Wysłany: Wto 20 Lip, 2010   

Cytat:
takie pytanko jak jest upał to moja turbina chyba sie grzeje i np jade 160 i dalej juz nie chce isc wie ktos o co chodzi i co trzeba zrobic??? z gory dzieki za pomoc

Wedle regulaminu, przywitaj sie kolego ;)
Co może być nie tak, zmieniłeś filtr paliwa po zakupie auta?
Wyczyść zawór EGR to może pomóc ;) ewentualnie zaworek przy turbo :)
 
 
 
Maciek 

Skarbnik



Model: e91 320d, e30 xxx
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 1751
Skąd: Busko - Zdrój
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010   

Z tego co mi wiadomo turbina nie może się grzać... Jak pisze Marek - EGR, zawór turbiny albo jakaś pierdoła sterująca pracą turbiny. Albo po prostu turbina pada. Ty chyba już masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek - więc ja najpierw bym podpiął pod kompa.
 
 
 
szczepii
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Lip, 2010   

sorki panowie oczywiscie witam wszystkich :wink: nowy jestem prosze wybaczyc :P dziekuje za rady napewno skorzystam pozdro
 
 
szczepii
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Sie, 2010   

dzieki za pomoc !! :) )
 
 
szczepii
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Wrz, 2010   

Wyczysc EGR zmien filtr i wtedy zobaczysz czy jest jakas roznica a powinna byc jesli nadal bedzie to samo trzeba bedzie szukac dalej przyczyny pozdro :)
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3581
Skąd: Bodzentyn
Wysłany: Sob 25 Wrz, 2010   

Czyszczenie EGR'a - priorytet, ostatni się przekonałem na własnej skórze.
_________________

www.e-bodzentyn.pl
www.kregielnia-starachowice.pl
 
 
 
szczepii
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Wrz, 2010   

Tak mi sie wydaje ze od tego trzeba zaczac :wink:
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3735
Skąd: ...

Wysłany: Pon 27 Wrz, 2010   

fuckatak napisał/a:
ja mam mniejsza roznice w V-maxie, jak kupilem auto rozkrecilem swoja becie do 217...koncowka wlasnie byla z gory wiec moja laska szla jak szalona mimo ze katalogowo 318d ma mniej podawane. ostatnio zas na tym samym odcinku pocisnalem ja podobnie ale ledwusio dochodzi do 200km/h moze 203 to jest max w tej chwili... czy to moze oznanczac ze dzieje sie z nia cos zlego i traci moc. w czym warto poszperac bo rozumiem ze jak wyzej EGR, filt paliwa no i jakis zaworek od turbo ale z tym ostatnim to co przeczyscic czy wymienia sie bo nic o tym wczesniej nie slyszalem...??

Może też shit paliwo zatankowałeś ;) Może było pod wiatr, może było mniej powietrza w kołach, może później zacząłeś butować, wiesz takie sprawdzanie nie jest miarodajne.

Tutaj turbo nie ma nic do tego, jak by się kończyło to by były inne objawy.
 
 
 
StreetFire7 

BLACK SHEEP



Model: E46 320d
Imię: Piotrek
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 3581
Skąd: Bodzentyn
Wysłany: Pon 27 Wrz, 2010   

W sumie moja najwięcej bujnęła się 210, a po czyszczeniu EGR'a jeszcze nie sestowalem. Przetestuję jak założę proste opony :D
_________________

www.e-bodzentyn.pl
www.kregielnia-starachowice.pl
 
 
 
szczepii
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Wrz, 2010   

Marek napisał/a:
Tutaj turbo nie ma nic do tego, jak by się kończyło to by były inne objawy.


Marek a jakie to by były objawy??
 
 
Dylek 
Grill squad
Grill squad


Model: e36 Coupe 323i
Imię: Łukasz
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1337
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 27 Wrz, 2010   

W firmowym kangoo turbina świszczy a auto wogule nie jedzie. Napewno jak się zaczyna coś dziać z turbo to auto kopci. Aż pewnego pieknego dnia jest zgrzyt i zasłona dymna której nie powstydziła by się żadna armia :big_smile:
_________________

Nie ten się liczy kto krytykuje, Nie ten, który wskazuje na słabe punkty, Nie ten, który wie jak można zrobić lepiej. Szacunek należy się temu, który działa. Theodor Roosevelt
 
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3735
Skąd: ...

Wysłany: Pon 27 Wrz, 2010   

szczepii napisał/a:
Marek a jakie to by były objawy??

Dylek dobrze to opisał. ;)
Auto nie ciągnie i do tego kopci, w ekstremalnych wypadkach potrafi się rozlecieć wirnik...
Aha w dieslu ważne jest dbanie i wymienianie filtra powietrza, wystarczy, że syf dostanie się na łopatki wirnika turbiny i będzie takie coś
http://img20.imageshack.us/img20/3194/39660361.jpg

http://img42.imageshack.us/img42/3729/72354447.jpg

http://img98.imageshack.us/img98/7766/92162993.jpg
 
 
 
szczepii
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Wrz, 2010   

Aha dzieki :)
 
 
 




Model: czerwony
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 485
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: Sro 29 Wrz, 2010   

To co tu niektórzy napisali to się raczej do działu humor nadaje :)

1. Zapchany filtr powietrza przepuszcza tego powietrza coraz mniej a nie przepuszcza brudy. Chyba że warstwa filtracyjna zostanie uszkodzona mechanicznie. Albo jakiś orzeł wpadnie na pomysł długotrwałej jazdy bez filtra.
2. Silnik dostaje mniej powietrza, ilość policzona przez przepływomierz trafia do kompa a ten dopasowuje do tego ilość paliwa czyli zmniejsza. Mniej spalonego paliwa=mniejsza moc.
3. Zdjęcie czarnego wirnika może i robi wrażenie ale jest to wirnik z "gorącej" części turbosprężarki. W związku z tym że jest napędzany spalinami to jest brudny, zwłaszcza w dieslu.
4. Fizykę mieliście w szkole? Turbina się grzeje bo spręża powietrze i jest napędzana spalinami o temperaturze kilkuset stopni. Żeby silnik dostał chłodne powietrze stosuje się intercoolery, tak?
Polecam doświadczenie z pompką do roweru, zatykamy wylot paluchem żeby tłok ciężko chodził i pompujemy. Gwarantuję, że się pompka nagrzeje.

Dlaczego klikacie "Pomógł" kiedy ktoś wprowadza Was w błąd? Za to powinny być ostrzeżenia a nie pochwały i podziękowania.
 
 
 
SET 




Model: E30
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 292
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: Sro 29 Wrz, 2010   

80% tego co jest pisane na forach to bzdury wyssane z palca
_________________

 
 
 
Marek 

Moderator



Model: BMW E46 320d
Imię: Marek
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 3735
Skąd: ...

Wysłany: Sro 29 Wrz, 2010   

eLJot napisał/a:
Zapchany filtr powietrza przepuszcza tego powietrza coraz mniej a nie przepuszcza brudy. Chyba że warstwa filtracyjna zostanie uszkodzona mechanicznie. Albo jakiś orzeł wpadnie na pomysł długotrwałej jazdy bez filtra.


Wystarczy, że przepuści drobinki piasku i juz zrobi robote na łopatkach...

eLJot napisał/a:
Zdjęcie czarnego wirnika może i robi wrażenie ale jest to wirnik z "gorącej" części turbosprężarki. W związku z tym że jest napędzany spalinami to jest brudny, zwłaszcza w dieslu.


Dopytywałeś się na gg więc Ci napisałem na szybkości że to przykład, ale jak się czepiasz to masz z drugiej strony wirnik...




Poza tym jeżdzisz benzyniakiem nie dieslem i jeśli nie masz pojecia o czym piszesz to lepiej nie pisz bo czerwienny wstyd robisz...

cyt:"Brud i obce ciała na wlocie i wylocie w sposób gwałtowny uszkadzają wirnik turbiny i sprężarki, powodując łamanie łopatek oraz poważne awarie. Ciała te dostają się najczęściej przez uszkodzone filtry powietrza, nieszczelny układ ssący lub z odpowietrzenia pokrywy zaworów."

a tu masz źródło co byś się nei męczył.
http://www.turbosprezarki.com/turbo_defekty.htm

Nie męcz się kliknij pomógł ;) pozdro...

eLJot napisał/a:
Fizykę mieliście w szkole? Turbina się grzeje bo spręża powietrze i jest napędzana spalinami o temperaturze kilkuset stopni


Polecam jazdę Audi 1,8T troche poszalej i otwórz maskę to zobaczysz biel rozgrzanej turbiny i nie musisz się chwalić, że byłeś lizusem na fizyce ;)
 
 
 
 




Model: czerwony
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 485
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010   

Nie byłem żadnym "lizusem na fizyce" tylko rozumiałem co się do mnie mówi, to wystarcza.

Fajnie, że potwierdziłeś moje słowa o uszkodzonym filtrze. Teraz jeszcze pomyśl co oznacza zapchany i czym się od uszkodzonego różni. ;)

Fragment o nagrzewaniu się sprężarki i propozycja doświadczenia (nie ze szkoły) adresowane były do tych co twierdzą, że "turbina" się nie grzeje.

Dzięki za zdjęcie drugiej strony wirnika ale ja wiem jak on wygląda. Dobrze wiesz o co chodziło. Równie dobrze mogłeś dać takie zdjęcie, też turbina.


Marek napisał/a:
Poza tym jeżdzisz benzyniakiem nie dieslem i jeśli nie masz pojecia o czym piszesz to lepiej nie pisz bo czerwienny wstyd robisz...

Na jakiej podstawie piszesz, że nie mam pojęcia o tym co piszę bo nie jeżdżę dieslem?
Otóż jeżdżę dieslem rzadziej niż benzyną ale jeżdżę.
Mechanik naprawiający diesle może też jeździć benzyniakiem i wtedy też się nie zna? Człowiek mieszkający w Polsce pewnie nie może znać obcych języków? Nie grasz zawodowo w piłkę to się na niej nie znasz? Cienki ten Twój argument na dodatek obrażasz mnie a za to Twój kolega rozdaje tu ostrzeżenia.
Ktoś kto pojeździ dieslem z pół roku jest już ekspertem od turbosprężarek?

Nie kliknę pomógł bo na tej stronie nie znalazłem nic nowego ani przydatnego.

Wracając do pytania z początku wątku. Szczepii, "turbina" się grzeje i jest to normalne zjawisko, szkoda, że Marek dopiero po moim wtrąceniu się podał przykład a audi 1.8T.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,34 sekundy. Zapytań do SQL: 13